Hova fordulhatunk a járvány idején?
Az alábbi táblázatban foglaltuk össze, hogy kerületenként, illetve megyeszékhelyenként mely köznevelési intézményben van a gyermekeknek ügyelet, illetve hol és milyen módon lehet az ingyenes gyermekétkeztetést rászorulóknak igénybe venni a koronavírus járvány következtében kialakult veszélyhelyzet alatt. A megadott elérhetőségeken bővebb információk is elérhetők ezzel kapcsolatban.
Az esetlegesen hiányzó adatokat folyamatosan igyekszünk feltölteni, amint információkhoz jutunk.
Budapest Főváros I. Kerület Budavári Polgármesteri Hivatal
cím: 1014 Budapest, Kapisztrán tér 1.
levelezési cím: 1250 Budapest, Pf. 35.
telefonszám: +36 1 458-3000; +36 1 458-3030; +36 1 458-3025
e-mail: [email protected]
honlap: www.budavar.hu
2021. március 8-tól a Budavári Polgármesteri Hivatalban nincs lehetőség személyes ügyfélfogadásra.
Jelen helyzetben, időpontfoglalás esetén sem.
Központi telefonszámunk: 061/458-3000
Általános ügyfélszolgálatunk elérhetőségei: 0620/500-6636, 0620/437-7074, 061/458-3030 vagy 061/458-3025
A veszélyhelyzettel kapcsolatos információk: 0620/433-8222
Anyakönyvvezetők elérhetősége: 0620/257-2446
A Budavári Önkormányzat Egyesített Bölcsőde intézmény mindhárom telephelye 2021. 03. 08-tól (hétfőtől) egyelőre a megszokott módon és nyitva tartással fogadja a gyermekeket.
Amennyiben bármilyen fertőző megbetegedésre utaló tünet (láz, torokfájás, köhögés, nehézlégzés, hányás, hasmenés, bőrkiütés, fülfájás, szemgyulladás) merül fel a gyermek esetében, azt kérjük telefonon jelezzék az intézmény felé és gyermekükkel tartózkodjanak otthonukban.
Az önkormányzat a szülő kérelmére - elvitel vagy kiszállítás formájában – biztosítja az intézményi gyermekétkeztetést. Az iskolában lehet átvenni.
Kecskemét
Kecskemét Megyei Jogú Város Önkormányzata
Cím: 6000 Kecskemét, Kossuth tér 1.
Telefon: +36-76/513-513
Telefax: +36-76/513-538
E-mail: [email protected]
Közérdekű telefonszámok:
https://kecskemet.hu/varosunk/kozerdeku-telefonszamok?id=5
Gyermekétkeztetés, szociális ellátások térítési díjai:
https://kecskemet.hu/varosunk/szocialis-es-gyermekjoleti-ellatas/gyermeketkeztetes-es-szocialis-ellatasok-teritesi-dijai-kedvezmenyek
Hasznos információk:
https://ekecskemet.hu/kozlemeny-a-veszelyhelyzet-alatti-ellenorzott-bejelentesrol
Ügyfélfogadási változások:
https://kecskemet.hu/kozlemeny-ugyfelfogadas-szuneteleserol-2
Budapest Főváros II. Kerületi Önkormányzat
cím: 1023 Budapest, Margit utca 2-4.
telefonszám: +36 346-5600
e-mail: [email protected]
honlap: www.budavar.hu
Pályázat - Sajátos nevelési igényű gyermeket nevelő családok támogatására
A pályázat részleteiről itt tudsz olvasni részletesebben <<<PÁLYÁZAT>>>
A koronavírus-járvány miatti intézkedések miatt a személyes ügyfélfogadás - 2021. március 22-ig - szünetel!
Ha elmúlt 65 éves, és segítségre van szüksége gyógyszerei kiváltásában, házhoz szállításában, hívja Ügyfélszolgálatunkat a +361 346 5600-ás telefonszámon (4-es menüpont).
A hívásokat kollégáink ügyfélfogadási időben fogadják. Ha egyéb területen is segítségre szorul, kérjük, jelezze munkatársunknak!
A szolgáltatásokról és támogatásokról ezen az oldalon tájékozódhat részletesen, többek között
• gyermekvédelmi
• szociális
• lakhatási témák kapcsán.
Március 8-tól ügyeletet biztosító óvodákról, és a rendszeres gyermekvédelmi kedvezménnyel rendelkezők részére rendszeres étkeztetésről az alábbi linken tájékozódhat:
https://obuda.hu/blog/hirek/ugyeletet-biztosito-ovodak-a-harmadik-keruletben-marcius-8-tol/
Ügyfélszolgálat
Az Ügyfélszolgálat általános tájékoztatást nyújt – szóban, illetve telefonon – a Polgármesteri Hivatalhoz tartozó ügyekben. Átveszi és továbbítja a Hivatal részére a kérelmeket, pályázatokat, és egyéb beadványokat. Hatósági bizonyítványt ad ki, kezeli a talált tárgyakat.
Telefon: +36 1 437 85 01
Fax: +36 1 437 85 36
Cím: 1033 Budapest, Harrer Pál utca 2.
Az Ügyfélszolgálat ügyfélfogadási rendje a járványügyi helyzetre tekintettel:
hétfő: 14.00 – 18.00
kedd: 12.00 – 16.00
szerda: 8.00 – 12.00
csütörtök: 12.00 – 16.00
péntek: 8.00 – 12.00
Ügyfélkapcsolati Osztály feladata továbbá a különböző írásbeli és szóbeli lakossági bejelentések, panaszok, megkeresések teljes körű intézése, illetve gondoskodik a társasházak törvényességi felügyeletével kapcsolatos eljárások lefolytatásáról. A panaszokkal és közérdekű bejelentésekkel, valamint a társasházak törvényességi felügyeletével kapcsolatos ügyek tekintetében a személyes ügyintézésre a fent megadott időpontokban van lehetőség.
Telefon: + 36 1 437 89 61
Cím: 1033 Budapest, Harrer Pál utca 2.
e-mail: [email protected]
POLGÁRMESTERI TÁJÉKOZTATÓ
2021. március 8-tól mindenki számára kötelező a szájat és orrot eltakaró maszk használata!
2021. március 8-án léptek érvénybe azok a szigorítások, melyeket a kormány rendelt el a védelmi intézkedések ideiglenes szigorításáról szóló 104/2021. (III. 5.) Korm. rendelet alapján.
Az óvodák 2021. március 8. és 2021. április 7. között bezártak, csak ügyeletet tartanak. A bölcsődék nyitva vannak. Az általános iskolákban és a középiskolákban digitális tanrend lépett életbe ugyanezen időszak alatt. Az ügyelet kérő gyermekeket a Dalos Óvoda fogadja. Munkáltatói igazolás szükséges.
Ennek értelmében a települések belterületén, az utcán és a közterületen MINDENKI KÖTELES orvosi maszkot, munkavédelmi maszkot, illetve textil vagy más anyagból készült maszkot (a továbbiakban együtt: maszk) olyan módon viselni, hogy az az orrot és a szájat folyamatosan elfedje. Ez alól kivétel a 6 éven aluli gyermek, valamint az értelmi vagy pszichoszociális fogyatékossággal, illetve az autizmus spektrumzavarral élő személy.
Szintén kivételt képez az egyéni szabadidős sporttevékenység, mely során nem kell a maszkot viselni.
Csütörtökön az intézményvezetőink felmérték az óvodai igényeket, így tudjuk, hány gyermeket kell ellátnunk az előttünk álló időszakban.
A pozitív COVID-teszttel, valamint hatóságilag elrendelt otthoni karanténban lévő újpestiek számára fenntartott segélyvonal:
06-70-500-1546
[email protected]
Koronavírus-fertőzés és karanténnal kapcsolatos kérdés esetén, kértjük keresse fel a Járási Hivatal Népegészségügyi Osztályát az alábbi elérhetőségek egyikén:
e-mail: [email protected]
telefon: 061/3403158
Ingyenes havi internet mentesség:
A Polgármesteri Hivatalban a személyes ügyfélfogadás – a halaszthatatlan anyakönyvi ügyintézés és az Ügyfélszolgálati Irodai iratátvétel kivételével - 2021. március 8. napjától szünetel.
Fent említett anyakönyvi estekben az ügyintézés előzetes telefonos időpont egyeztetés alapján történik.
Ügyfélszolgálati Iroda:
Hétfő 13.30-18 óráig, Szerda 8-16.30 óráig, Pénteken 8-11.30 óráig.
Kérjük Önöket, hogy a személyes ügyintézés helyett, ügyeiket elektronikusan intézzék.
Elektronikus elérhetőségeink:
[email protected];
hivatalikapu:BUD05 (Polgármesteri Hivatal); BUD05ONK(Önkormányzat)
Telefonos elérhetőségeink:872-72-72,
Anyakönyvi ügyintézés:872-7321, 872-7328
Felhívjuk ügyfeleink figyelmét, hogy azon anyakönyvi ügyekben, ahol a személyes megjelenés nem mellőzhető, a félfogadás során arcot és orrot takaró maszk használata, valamint a Hivatal bejáratánál történő a testhőmérséklet-mérés és kézfertőtlenítés, mindenki számára kötelező. Megkérjük Önöket, hogy csak a megadott időpontra érkezzenek!!!
honlap: https://www.belvaros-lipotvaros.hu/
Budapest Főváros VI. kerület Terézvárosi Polgármesteri Hivatal
Ingyenes zöldszám: +36 80 201 138
Cím: 1067 Budapest, Eötvös utca 3.
Telefonszámok: +36 1 342 0905, +36 1 342 0906, +36 1 342 0907, +36 1 342 0908
E-mail: [email protected], [email protected]
Elérhető támogatások: https://www.terezvaros.hu/tamogatasok
Újszülöttek és kisgyermekek részére
Tanulók részére
Felnőttek részére
lakóközösségek, társasházak részére
egyéb juttatások
A járványhelyzethez kötődő támogatások: https://www.terezvaros.hu/hirek/jarvany-szigoritasok-es-tamogatasok
Állásvesztési támogatás
Krízistámogatás
Bérleti díj kedvezmények tájékoztató: itt tölthető le
A veszélyhelyzet ideje alatt hozott rendeletek:
https://www.terezvaros.hu/onkormanyzat#rendeletek-jegyzeke
honlap: https://www.terezvaros.hu/polgarmesteri-hivatal
Járvány fokozódása miatt szigorúbb korlátozások
Terézváros melléd áll program – Állásvesztési támogatás, Krízis támogatás
https://www.terezvaros.hu/hirek/ujabb-jarvanyugyi-korlatozasok
Gyermekfelügyelet az óvodákban és iskolákban:
https://www.terezvaros.hu/hirek/jelezzek-a-szulok-ha-gyermekfelugyeletet-kernek
Erzsébetváros intézkedései a járványveszély visszaszorításáért
Kötelezővé tettük a maszkviselést az utcákon, tereken. Nem kell a maszkot hordani sportolás
közben, valamint a parkokban.
Segítség hiányában a saját forrásainkból teszteljük a bölcsődei és a szociális területen dolgozókat. Ezeket a teszteket hetente elvégezzük.
Folyamatosan fertőtlenítjük és tisztítjuk a járdákat.
A Polgármesteri Hivatal átállt az online ügyintézésre. Személyes ügyfélfogadásra nincs lehetőség.
A Mozgáscentrum, a Varázsdoboz játszóház, és a Pöttöm és a Picúr Klub sem fogad látogatókat.
A kerület kutyafuttatóit nyitva hagyjuk.
Tájékoztató az iskolai étkeztetés változásáról, gyerekfelügyeletről
Tájékoztató az óvodai étkeztetés változásáról, gyerekfelügyeletről
https://www.erzsebetvaros.hu/hireink/hirek-es-kultura/hirek-es-kultura/tajekoztato-az-ovodai-etkeztetes-valtozasarol
Önkormányzat ingyenesen hívható zöldszáma: 06-80-277-256
Hétköznap 8-18 óra
Hétvégén 10-18 óra
Iskolai étkeztetés
A kerületben élő iskolásoknak (függetlenül attól, hogy a kerületben vagy a kerületen kívül járnak iskolába) továbbra is biztosítjuk az étkezést. Amennyiben igényelni szeretnék ezt a lehetőséget, akkor az alábbi elérhetőségeken jelezzék ezt:
Molnár Ferenc Általános iskola, Józsefvárosi Egységes Módszertani Intézet és Általános Iskola, Lakatos menyhért Általános iskola: Ügyintéző: Schakel Laura -06 20 227 7451 [email protected]
Losonci Téri Általános Iskola, Német László Általános iskola: Ügyintéző: Gábor Mónika- 06 20 214 9118 [email protected]
Vajda Péter Általános iskola, Deák Diák Általános iskola: Ügyintéző: Gregus F. Józsefné - 06 20 219 5738 [email protected]
Gyermekétkeztetéssel kapcsolatos kérdés esetén a következő elérhetőségek valamelyikén tud érdeklődni:
Élelmezés Központ
06 1 210 76 37 -25-ös mellék [email protected]
- Horváth Szilvia 06 20 221 1445
- Balázsné Machnyik Krisztina 06 20 522 21 24
A harmadik hullámban a VIII. Kerületi önkormányzat által nyújtott tájékoztatásról és elérhető segítségekről ezen az oldalon tájékozódhat:
A lakhatás megőrzése, illetve a hajléktalanná válás megelőzése érdekében a legnehezebb anyagi körülmények között élők speciális védelmet érdemelnek - az energiaszolgáltatás tekintetében is. Az alábbi linkre kattintva tájékozódhat, kik, és hogyan igényelhetik a támogatást.
https://jozsefvaros.hu/hir/75647/T%C3%A1mogat%C3%A1s
Az önkormányzat támogatásairól részletes információt a Családtámogatási Irodától és a Család- és Gyermekvédelmi Szolgálattól kérhet.
Érvényes: 2020. október 1-től
A kérelmek letölthetők a https://jozsefvaros.hu/onkormanyzat/ugy/131 oldalról.
Az alábbi támogatásokkal kapcsolatban tájékoztatást a Józsefvárosi Önkormányzat Humánszolgáltatási Ügyosztály Családtámogatási Irodájától kérhet. (1) 459-2277, (1) 314-1416, [email protected]
• Rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény
• Települési támogatás gyógyszerkiadás viseléséhez
• Oltási támogatás
• Fűtési hozzájárulás
• Fűtési díjkompenzációs támogatás
• Iskolakezdési támogatás
• Születési támogatás
• Rendkívüli települési támogatás
• Szénmonoxid érzékelő
• Ápolási támogatás
• Települési támogatás hátralék kezeléséhez
• Települési támogatás hátralék kiegyenlítéséhez
A támogatásokról részletesen tájékozódhat ezen az oldalon: https://jozsefvaros.hu/hir/75246/T%C3%A1mogat%C3%A1s
Szociális lakáspályázat
Budapest Főváros IX. kerület Ferencváros Önkormányzata az érvényes lakáskérelemmel rendelkező szociálisan rászorultak részére 15 db lakás bérbeadására, szociális lakbérfizetési kötelezettséggel pályázatot hirdet
Az idősek és rászorulók hivatali időben, hétfőn 8:00-17:00, kedd-szerda-csütörtökön 8:00-16:00, pénteken 8:00-12:00 között hívhatnak minket a 06 80 399-399-es számon, vagy írjanak a [email protected] mail-címre.
Ugyanitt várjuk önkéntesek jelentkezését és minden olyan felajánlást, ami segítséget jelent ebben a nehéz helyzetben.
Rendkívüli támogatások a veszélyhelyzetben:
A kerület rendkívüli szociális támogatását és a lakhatáshoz kapcsolódó rendkívüli támogatást a járványhelyzettel kapcsolatban is igénybe vehetik.
A rendkívüli támogatásról, kérjük, érdeklődjenek hivatali időben a 06-1-215-1077/330 melléken, a lakhatási támogatásról a 06-1-215-1077/317-esen.
E-mail: [email protected]
Ügyeletes Óvodák:
Kérjük, az ügyeleti ellátás lehetőségét kiemelten az vegye igénybe, aki:
• közfeladatot ellátó szerv tagja (mentők, tűzoltók, rendőrök, katonák, katasztrófavédelmi dolgozók),
• egészségügyi dolgozó,
• gyermekét egyedül neveli,
• gyermekének felügyeletét más módon biztosítani nem tudja.
A bölcsődei ellátás nem változik.
November 11-től este 8 óra és reggel 5 óra között kijárási tilalom lépett életbe
November 12-től hat éves kor felett mindenkinek kötelező a szájat és orrot eltakaró maszkviselés:
a közterületeken,
tömegközlekedési eszközön és a megállókban,
az üzletekben,
a bevásárlóközpontokban (kivéve az irodákban, az egyéni sportolás céljára szolgáló helyiségekben és az üzemi helyiségekben),
az ügyfélszolgálatokon
A következő helyek kivételek a településvezetői jogkörök alól, de a polgármester ajánlása szerint viseljenek maszkot:
a IX. kerületi parkokban, illetve zöldterületeken, például a 3-as villamos menti erdősávban vagy a Kiserdőben
társasházak liftjében és lépcsőházaiban
Mentesülhetnek a kötelező maszkviselés alól az autizmus spektrumzavarral élők.
Ellenőrzés esetén a mentesség érvényesítéséhez kiállított dokumentumot, orvosi igazolást vagy az országos fogyatékosságügyi érdekvédelmi szervezet tagsági igazolványát kell bemutatniuk.
Segítségre van szüksége vagy segítene?
Hívja ingyenes számunkat!
Az idősek és rászorulók hivatali időben, hétfőn 8:00-17:00, kedd-szerda-csütörtökön 8:00-16:00, pénteken 8:00-12:00 között hívhatnak minket a 06 80 399-399-es számon, vagy írjanak a [email protected] mail-címre.
Ugyanitt várjuk önkéntesek jelentkezését és minden olyan felajánlást, ami segítséget jelent ebben a nehéz helyzetben.
A Kőbányai Önkormányzat a járványügyi veszélyhelyzet idején az ellátás folyamatos biztosítása érdekében a veszélyhelyzet idején megszűnő, rendszeresen folyósított szociális ellátásokkalrendelkező ügyfeleinek a támogatásra jogosultságát különkérelem nélkül három hónappal meghosszabbítja.
A támogatás meghosszabbítása a járványügyi veszélyhelyzet ideje alatt megszűnő alábbi támogatásokra vonatkozik:
• rendszeres települési támogatás,
• lakhatáshoz kapcsolódó rendszeres kiadások viseléséhez nyújtott települési támogatás,
• gyógyszerkiadások viseléséhez nyújtott települési támogatás,
• ápolási támogatás.
További tájékoztatásért kérjük, hívja a +36 1 4338 336-os vagy +36 1 4338 342-es telefonszámot.
Igénybe vehető szolgáltatások a járványhelyzetben:
ingyenes jogi tanácsadás
lelki segítségnyújtás
Praktikarantén – Foglalkoztató gyerekeknek a karantén idején: itt
Segítség időseknek
Szociális intézkedések
Aktuális információk: itt
Rendszeres szociális segélyek meghosszabbítása
https://www.kobanya.hu/docs/kobanya/hu/news/194076.pdf?v=af5c1b8525addb84f97abf0b484767d8
Segítés szociális lakbér fizetésében
https://www.kobanya.hu/docs/kobanya/hu/news/194043.pdf?v=af5c1b8525addb84f97abf0b484767d8
Covid info: +36 1 3724566
https://ujbuda.hu/tags/koronavirus
Bölcsődei információk:
https://ujbuda.hu/ujbuda/bolcsodei-informaciok
Pályázat roma fiatalok hajléktalan válásának megelőzésére
https://ujbuda.hu/ujbuda/palyazat-tamogatlak-roma-fiatalok-hajlektalanna-valasa-megelozesere
XII. KERÜLET HEGYVIDÉKI ÖNKORMÁNYZAT
Budapest XII. kerület, Böszörményi út 23-25.
Levelezési cím: 1535 Budapest, Pf: 925
E-mail cím: [email protected]
Központi telefon: +36 1 224 5900, Fax: +36 1 224 5905
AZ ÖNKORMÁNYZAT ELVITELES EBÉDET BIZTOSÍT AZ OVISOKNAK, ISKOLÁSOKNAK
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma által ma kiadott 17/2021. határozata értelmében az óvodák nem tarthatnak ügyeletet a kormány által tegnap elrendelt zárlat ideje alatt. Ezért a tegnap ebben a tárgyban kiadott tájékoztatásunk érvényét veszítette.
A Hegyvidéki Önkormányzat azonban ebben a rendkívüli helyzetben is biztosítja az elviteles ebédet az óvodás gyermekek és az iskolák tanulói számára.
Kérjük azokat a szülőket, akik élni szeretnének ezzel a lehetőséggel, az e-menza rendszeren keresztül rendeljék meg gyermekük számára az ebédet.
Az Önkormányzat március 9-től, keddtől tudja biztosítani az elviteles lehetőséget. Az ebédet minden hétköznap 11-13 óra között lehet átvenni abban az intézményben, ahova a gyermek jár. Az ételeket dobozokban kapják meg a szülők.
Kérjük a szülőket, hogy az intézményekbe csak maszkban és kézfertőtlenítés után lépjenek be.
LESZ ÜGYELET AZ ÓVODÁSOKNAK: Hegyvidéki Önkormányzat | Lesz ügyelet a hegyvidéki óvodásoknak (hegyvidek.hu)
LAKBÉRTÁMOGATÁS
Az önkormányzat rendkívüli lakbértámogatást vezet be a veszélyhelyzet idejére. Fontos, hogy a támogatást a bérlőnek kell igényelni. A kérelemről a szociális helyzet mérlegelését követően a polgármester dönt. A támogatás mértéke a bérlő jövedelmétől függően a bérleti díj 20 százalékától 100 százalékig terjedhet. A rendkívüli lakbértámogatást a veszélyhelyzet megszűnését követő 3. hónap utolsó napjáig lehet megállapítani.
Információ: 06-70-93 88 511
TÉRÍTÉSI DÍJ, GYERMEK, ÉTKEZTETÉS, TÁMOGATÁS
A támogatás a bölcsődei, az óvodai és az iskolai (általános iskola és középiskola nappali tagozata esetén) étkeztetés díjának megfizetéséhez nyújt segítséget.
Abban az esetben vehető igénybe, ha a családban az egy főre jutó havi nettó jövedelem az 57.000 Ft-ot nem haladja meg, valamint ha a gyermeket gondozó család nem rendelkezik a gyermekvédelmi törvényben meghatározott vagyonnal.
A csökkentés szeptember 1-jétől a következő év augusztus 31-éig állapítható meg.
Kérelem benyújtása: A Népjóléti Iroda ügyfélfogadása: 1126 Budapest, Böszörményi út 20. 2. emelet
ESETENKÉNTI TÁMOGATÁS, LÉTFENNTARTÁST VESZÉLYEZTETŐ, TÖBBLETKIADÁS, SEGÉLY
Esetenkénti támogatás a létfenntartást veszélyeztető rendkívüli élethelyzetbe került, elégséges jövedelemmel nem rendelkező, vagy alkalmanként jelentkező, nem várt többletkiadások miatt anyagi segítségre szoruló nagykorú személy, illetve család részére nyújtható.
A támogatás abban az esetben állapítható meg, ha
• a kérelmező családjában az egy főre jutó havi jövedelem a 95.700 Ft-ot,
• a fokozottan rászoruló kérelmező családjában az egy főre jutó havi jövedelem a 109.100 Ft-ot nem haladja meg.
Kérelem benyújtása: 1126 Budapest, Böszörményi út 20. 2. emelet
XIII. KERÜLETI ÖNKORMÁNYZAT
Polgármesteri Hivatal
1139 Budapest, Béke tér 1.
Posta cím: 1555 Budapest Pf. 10.
Telefon:(1) 452-4100
E-mail:[email protected]
Félfogadás:
Hétfő: 13:30-18:00
Szerda: 8:00-16:30
Péntek: 8:00-11:30
Ingyenesen hívható zöldszám:(80) 200-306
Tájékoztatás az életbe lépő járványügyi korlátozásokról - Budapest13
XIV. Kerület Zugló Önkormányzata
Cím: 1145 Budapest, Pétervárad u. 2.
Telefon: +36 1 8729 100
E-mail: [email protected]
Zuglói Család- és Gyermekjóléti Központ
1144 Budapest, Füredi park 6.
Telefon: 06-1-384-0318, 06-1-364-3013
Fax: 06-1-220-0391
Email: [email protected]
Családsegítés
Email: [email protected]
Email: [email protected]
Magyar Máltai Szeretetszolgálat
Szatmár utcai Családok Átmeneti Otthona és Anyaotthon
1142 Budapest, Szatmár u. 26.
Telefon: 06-1-220-2276, 06-1-252-3135
Email: [email protected]
Szociális és Rehabilitációs Alapítvány
Székhely: 1152 Budapest, Aporháza utca 61.
Telefon: 06-1-308-1301
Email: [email protected]
Családok átmeneti otthona
Székhely: 2141 Csömör, Nagy Sándor u. 1.
Telefon: 06-28-446-072
Önkéntesnek lehet jelentkezni a www.zpo.hu honlapon.
Ügyfélszolgálati tájékoztató
Cím: 1153 Budapest, Bocskai u. 1-3. Bejárat az Illyés Gyula utca – Bocskai utca sarokról
E-mail: [email protected]
Ingyenes hívható zöldszám: +36 80 203 804
A következő támogatások érhetők el az alábbi honlapon (https://www.bpxv.hu/ugytipus_tipus/szocialis-ugyek/):
• Helyi támogatás
• Köztemetés
• Palota adósságcsökkentési támogatás
• Palota ápolási támogatás
• Palota biztonsági berendezés támogatás
• Palota egészségügyi támogatás
• Palota gyermekétkeztetési kedvezmény
• Palota gyógyszertámogatás
• Palota karácsonyi támogatás nov. 30-ig lehet pályázni
• Palota lakhatási támogatás
• Palota rendkívüli gyermekvédelmi támogatás
• Palota rendkívüli települési támogatás
• Palota szociális kamatmentes kölcsön
• Palota temetési támogatás
• Palota utazási bérlettámogatás
• Rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény
• START plusz XV. kiegészítő befizetés
• Újszülöttek támogatása
A fentiekkel kapcsolatban a következő telefonszámokon kérhetnek felvilágosítást: Telefonszám: +36 1 305 3237, + 36 1 305 3192, +36 1 305 3369, +36 1 305 3389, +36 1 305 3364
Budapest Főváros XVI. kerületi Önkormányzat
cím: 1163 Budapest, Havashalom utca 43.
telefonszám: +36 1 401 1400
email: [email protected]
honlap: www.bp16.hu
Koronavírussal kapcsolatos aktuális hírek: https://www.bp16.hu/hirek/koronavirussal-kapcsolatos-hirek
Budapest Főváros XVI. kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének a veszélyhelyzet idején alkalmazandó védelmi intézkedéséről szóló 33/2020. (XI.11.) önkormányzati rendelete értelmében, a XVI. kerületben az alábbi intézmények, üzletek előtti közterületeken:
• bölcsődék, óvodák, általános iskolák, középiskolák
• orvosi rendelők és szakrendelő
• szociális intézmények, egészségügyi gondozóhálózati intézmény
• gyógyszertárak
• élelmiszert is árusító üzletek
• nemzeti dohányboltok
• templomok
a bejáratoktól számított 15 méteren belül kötelező maszkot viselni, 2020.11.12. csütörtök, 0 órától.
Kötelező maszkot viselni a játszóterek és a kutyafuttatók területén, valamint az élelmiszert is árusító üzletek parkolóiban. A rendelet szabályainak megsértése szabálysértésnek minősül.
Egyéb intézkedések:
• November 16-ától a szociális étkeztetést igénybe vevők kizárólag elvitelre kérhetik az ellátást.
• A játszóterek és kutyafuttatók az eddigi szabályok szerint tartanak nyitva.
• az Önkormányzat létrehozott egy új vészhelyzeti számlaszámot, ahol pénzbeli felajánlásokat fogadnak: 11784009-15516006-10740006
Budapest Főváros XVII. kerület
Rákosmente Önkormányzata
cím: 1173 Budapest, Pesti út 165.
Zöld szám: +36 80 217-217
Telefon: +36 1 253-3300
email: [email protected]
honlap: http://www.rakosmente.hu/
Koronavírussal kapcsolatos aktuális hírek: http://www.rakosmente.hu/hirdetotabla/kronavirus_info.aspx
Változik a kerületi orvosok rendelési ideje
http://rakosmente.hu/Hirek/Hir.aspx?NewsId=f62da2ff-bddf-4abf-a029-212354bf5a7c&PrevUrl=/default.aspx
Biztonságos körülmények a rákosmenti iskolákban
http://rakosmente.hu/Hirek/Hir.aspx?NewsId=d5092d13-98d8-4312-a432-3bc44152743f&PrevUrl=/Hirek.aspx
Polgármesteri közlemény a kötelező maszkviselésről
http://rakosmente.hu/Hirek/Hir.aspx?NewsId=62cceb31-dbf0-4550-8bdc-1379d832cf9e&PrevUrl=/Hirek.aspx
Változik a Polgármesteri Hivatal ügyfélfogadási rendje
http://rakosmente.hu/Hirek/Hir.aspx?NewsId=3f63a3d5-5403-4b7e-8bdc-224656c02c3c&PrevUrl=/Hirek.aspx
Budapest Főváros XVIII. kerület Pestszentlőrinc-Pestszentimrei Polgármesteri Hivatal
cím: 1184 Budapest Üllői út 400.
telefon: 296-1300, 296-1400
honlap: https://www.bp18.hu/
Koronavírussal kapcsolatos aktuális hírek: https://www.bp18.hu/hirek/keruleti-hirek
Polgármesteri Hivatal ügyintézési rendje a veszélyhelyzet idején:
https://www.bp18.hu/a-kerulet/azonnali-segitseg
A polgármesteri hivatalban 2020. szeptember 7-től anyakönyvi, birtokvédelmi, állattartási, hagyatéki és adóügyekben kizárólag telefonon, vagy elektronikus úton előre egyeztetett időpontban lesz ügyfélfogadás az Üllői út 400. szám alatti ügyfélszolgálati helyiségben.
Bejelentkezés telefonon: 06 -1-296-1300, 06-1-296-1400
A hivatal épületében kötelező az arcmaszk szabályos (orr és száj eltakarása) viselése és belépéskor a kézfertőtlenítés!
A járványveszély miatt kérünk mindenkit, hogy amennyiben lehetséges, éljenek az elektronikus ügyintézés lehetőségével. Az online intézhető ügyekről az alábbi weboldalon tájékozódhat:
https://www.bp18.hu/polgarmesteri-hivatal/elektronikus-ugyintezes
Koronavírus:
A XVIII. kerületi Helyi Védelmi Bizottság közleménye
https://www.bp18.hu/hirek/keruleti-hirek/item/20322-koronavirus-a-xviii-keruleti-helyi-vedelmi-bizottsag-kozlemenye
Koronavírus - 2020. november: Veszélyhelyzetben, a Katvéd.tv. 46. § (4) bekezdése szerint meghozott polgármesteri döntések, Budapest Főváros XVIII. kerület Pestszentlőrinc-Pestszentimre belterületén a kötelező maszkviseléssel érintett közterületek és nyilvános helyek kijelöléséről:
https://www.bp18.hu/hirek/keruleti-hirek/item/20321-koronavirus-2020-november-veszelyhelyzetben-a-katved-tv-46-4-bekezdese-szerint-meghozott-polgarmesteri-dontesek
XIX. KERÜLETI KISPESTI POLGÁRMESTERI HIVATAL
Cím 1195 Budapest, Városház tér 18-20.
Levélcím 1701 Budapest, Pf.: 45.
Telefon 347-4500
E-mail [email protected] – központ
Lakásrezsi támogatás: nyomtatványok személyesen is igényelhetők és leadhatók a Polgármesteri Hivatal Humánszolgáltatási és Szociális Irodáján (Városház tér 18-20.).
Szociális támogatások
A települési támogatás keretében nyújtható támogatási formák:
http://www.szocialisiroda.kispest.hu/szocialis_tamogatasok
- lakhatási támogatás
- gyógyszertámogatás
- adósságcsökkentési támogatás
- ápolási támogatás
- temetési támogatás
- gyermekszületési támogatás
Óvodai ügyelet:
https://uj.kispest.hu/felhivasok/10173-ugyelet-az-ovodakban
A családsegítő / gyermekjóléti pedig karanténben, de itt vannak elérhetőségek azért, ha erre szükség van.
XX. PESTERZSÉBET POLGÁRMESTERI HIVATAL
1201 Budapest Kossuth Lajos tér 1.
Telefon: + 36 (1) 283 0640
E-mail: [email protected]
A koronavírus járvány miatti veszélyhelyzetben a betegek személyes ellátására csak sürgős halaszthatatlan esetben kerül sor. Pesterzsébeti felnőtt és gyermek háziorvosi ellátás veszélyhelyzet miatti módosított rendelése:
https://pesterzsebet.hu/veszelyhelyzet-miatti-orvosi-rendelesek/
Folyamatosan fertőtlenítik a forgalmasabb közterületi helyszíneket:
A járdafelületek megtisztítása mellett a korlátok, fellépők, bejáratok, valamint a belépők fertőtlenítő takarítására is sor kerül.
A piacok, forgalmasabb buszmegállók, orvosi rendelők környéke, nagyobb áruházakhoz közeli területek fertőtlenítése hetente kétszer történik meg, a munkát képzett szakemberek végzik.
iskolai étkezés elvitelre
https://pesterzsebet.hu/fontos-tudnivalok-az-iskolai-etkeztetesrol/
Óvodai ügyelet:
https://pesterzsebet.hu/tajekoztato-az-ovodai-ugyeletrol/
Felhívjuk figyelmüket, hogy az intézménybe lépés előtt az arcmaszk viselése, a kézfertőtlenítés, a lázmérés, valamint a fertőtlenítőszeres lábtörlő használata kötelező!
Kérjük Önöket, hogy a távolságtartás szabályait is tartsák be!
Azoknak a gyermekeknek, akik szülői kíséret nélkül, önállóan mennek a csoportba, a korábbi gyakorlatnak megfelelően az óvoda dolgozói nyújtanak segítséget.
Az egyes intézményekben alkalmazandó -helyi sajátosságok alapján kialakított- részletes szabályok valamennyi intézmény honlapján megtalálhatóak.
A koronavírussal kapcsolatban kialakult helyzet napról napra változik. Kérjük, kísérjék figyelemmel és tartsák be a kormányzati szervek, a hatóságok és az önkormányzat iránymutatásait, intézkedéseit!
Kormányzati koronavírus honlap: koronavirus.gov.hu
Kormányzati információs zöldszámok: 06-80/277-455; 06-80/277-456;
és e-mail-cí[email protected]
Csepeli koronavírus-információk: www.csepel.hu
Feliratkozás a polgármesteri hírlevélre, melyben a legfontosabb és legfrissebb információkat találják: www.csepel.hu/feliratkozas
Humán Szolgáltatások Igazgatósága Család–és Gyermekjóléti Központ
1211 Budapest, Táncsics Mihály utca 69.
Nyitva tartás:
Hétfő – Csütörtök: 8.00 – 18.00 óra
Péntek: 8.00 – 14.00 óra
Telefon/fax: 425–2408,
e–mail cím: [email protected]
A Család–és Gyermekjóléti Központ krízistelefont működtet munkaidőn túl:
Hétfő–csütörtök: 18.00–8.00
Péntek–hétfő: 14.00–8.00
Telefonszám: 0620/518–9150
Óvodáskorú gyerekeknek igényelhető napi egyszeri melegétkeztetést, jelentkezni itt lehet [email protected] e-mail címen vagy a 06-70-938-3155-es telefonszámon. (név, intézmény neve, csoport, van-e allergiája a gyermeknek). Az ételek a Karácsony Sándor iskola (1211. II. Rákóczi Ferenc út 106-108) tálalókonyháján vehetők át. A legfrissebb bejelentés alapján a gyermekfelügyelet biztosítva lesz. Ennek részleteiről a későbbiekben adunk tájékoztatást.
- Azok az iskolás gyerekek, akiknek szülei igényelnék a napi egyszeri melegétkeztetést, jelentkezzenek az [email protected] e-mail címen vagy a 06-20-264-3767-es telefonszámon. (A név, intézmény neve, osztály, van-e allergiája a gyermeknek). Az ételt hétfőn reggel 9-ig lehet megrendelni. Ahogy az óvodák esetében, az iskolák esetében is a Karácsony Sándor Általános Iskola (1211. II. Rákóczi Ferenc út 106-108) tálalókonyháján lehet az ételt átvenni. A legfrissebb bejelentés alapján a gyermekfelügyelet biztosítva lesz. Ennek részleteiről a későbbiekben adunk tájékoztatást.
Változás a Polgármesteri Hivatal ügyfélfogadási rendjében
A fentiekre tekintettel 2020. november 16-tól az alábbi intézkedések lépnek érvénybe:
2020. november 16-tól a koronavírus járvány terjedésének megfékezése és az önkormányzati közszolgáltatások folytonosságának biztosítása érdekében a korábbiaknál korlátozottabban tartózkodhatnak ügyfelek a Polgármesteri Hivatal épületében.
A Polgármesteri Hivatal épületében a hivatalban dolgozók által történő személyes ügyfélfogadás halaszthatatlan, más módon nem elintézhető ügy esetén is kizárólag előzetes egyeztetés alapján, egyeztetett időpontban, illetve az idézésben megjelölt időpontban megengedett az alábbiak szerint:
Ügyintézési céllal csak azon ügyfelek tartózkodhatnak a Polgármesteri Hivatal épületében, akik telefonon vagy az időpontfoglaló rendszerben előre bejelentkeztek.
Az Anyakönyvi Hivatalba bejelentkezni: https://idopontfoglalas.budafokteteny.hu/ címen lehetséges.
A többi szervezeti egység esetében időpontot foglalni a polgármesteri hivatal központi telefonszámán lehet: 06-1-229-2611
Az előre bejelentkezett ügyfeleken kívül, más személy a Polgármesteri Hivatal épületében nem tartózkodhat.
Ügyfélfogadási időben az ügyfelek a Szociális Ellátási Csoport (Nagytétényi út 264.) kijelölt fogadóterébe orrot és szájat elfedő maszkot viselve léphetnek be, ott a formanyomtatványokat felvehetik és a kérelmeiket a kihelyezett gyűjtődobozokban helyezhetik el.
Amennyiben a beadványon feltüntetik a telefonos elérhetőségüket, akkor az ügyintéző szükség (pl. hiánypótlás) esetén felhívják és tájékoztatják Önöket.
Továbbra is kérjük minden kedves ügyfelünket, hogy az előzetes időpontfoglalás útján igényelt személyes megjelenés helyett, éljenek az alábbi ügyintézési lehetőségekkel:
A Polgármesteri Hivatal központi telefonszáma: 06-1-229-2611
E-mail cím: [email protected]
Postai cím: 1775 Budapest, Pf. 109.
Budapest Főváros XXIII. kerület Soroksár Önkormányzata
• +36 1 289 2100
1239 Budapest Grassalkovich út 162.
A Polgármesteri Hivatal dolgozói elsősorban otthoni munkavégzés, un.: home office keretében látják el feladataikat; ez alól kivételt képeznek azok a feladatok, amelyeket kizárólag személyesen lehet ellátni, így továbbra is üzemel a közterületfelügyelet, biztosítjuk a szociális ellátásokkal kapcsolatos ügyintézést valamint a házasságkötések lebonyolítását is.
Fentiek alapján 2021. március 8. és március 21. között a személyes ügyfélfogadás, átmenetileg szünetel.
Gyermeknevelési támogatásról:
Születési támogatásról:
https://www.soroksar.hu/ugyintezes/szocialis-ugyek/gyermekvedelem-gyamugy/szuletesi-tamogatas
|| Megyeszékhelyek
Békés megye - Békéscsaba
Koronavírus infó:
https://bekescsaba.hu/koronavirussal-kapcsolatos-tajekoztatas
Igényelhető szociális támogatások:
https://bekescsaba.hu/szocialis-tamogatasok
Békéscsabai Gyermekélelmezési Intézmény látja el a gyerekétkeztetési feladatokat.
honlap: http://www.gyermelm.hu/site/01_rolunk.html
A rászoruló gyerekek egyenlőre nem kapnak ellátást, még nincs kialakult gyakorlat az új helyzetről. Ha kérdésük van, akkor az Békéscsabai Önkormányzatot lehet hívni és Petrovszki Klára osztályvezetőt kell keresni.
honlap: https://bekescsaba.hu/kapcsolat
Baranya megye - Pécs
A pécsi bölcsődék és óvodák március 17-e keddtől már csak ügyeleti rendszerben biztosítjuk a bölcsődés és óvodás pécsi gyermekek felügyeletét. A célunk az, hogy minél több gyermek maradjon otthon, mert ez segíti leginkább a koronavírus terjedésének lassítását. Ennek részleteit hétfőn az intézményvezetőkkel együttműködve dolgozzuk ki.
2020. március 16-17-én hétfőn és kedden minden pécsi iskolás étkeztetését biztosítjuk, tudva, hogy nem fog minden adag elfogyni. A cél, hogy szerdától már a valós igények szerinti (csökkenő) adagszámot készíttessük el. Ennek érdekében megkerestük a fenntartót (KLIK), azt kérve tőle, hogy méresse fel az iskolaigazgatókkal a várható igényeket.
A fenti intézkedésektől azt reméljük, hogy a jelenlegi rendkívül bizonytalan helyzetben is minden bölcsődés és óvodás gyermek felügyelete és étkeztetése megoldott lesz, és az iskolásaink is minden nap meleg ételhez juthatnak.
honlap: http://www.pecs.hu/koronavirus
Borsod - Abaúj - Zemplén megye - Miskolc
Koronavírus info:
https://www.miskolc.hu/koronavirus
Polgármesteri Hivatal: https://www.miskolc.hu/varoshaza/polgarmesteri-hivatal/telefonkonyv
Aktuális információ:
https://www.miskolc.hu/aktualis
telefonos információ: +36 46 500 068
Csongrád megye - Szeged
Honlap: www.szeged.hu
NGSZ nevű szervezethez tartozik a gyerekétkeztetés.
honlap: http://www.ngsz.hu/index.php/component/content/article?tmpl=component&id=423&popupiniframe=true
E-ügyintézés: https://eservices.szeged.eu/eku/frontend/index.html#/portal/ugytipusok
Közétkeztetési ügyfélszolgálat: +36 62 561 960
Fejér megye - Székesfehérvár
Covid információk:
https://www.szekesfehervar.hu/koronavirusmasodikhullam
Iskolai, óvodai ügyelet:
https://www.szekesfehervar.hu/ovodai-ugyelet-bolcsodei-ellatas-intezmenyi-adatok-hetfon
Ügyfélkapcsolati és Szociális ellátási iroda elérhetőségek, hirdetményei, rendeletei:
https://www.szekesfehervar.hu/szocialis-ellatasi-es-gyermekvedelmi-iroda?parent=196
Veszélyhelyzeti Szociális Biztonság program pénzbeli ellátás szabályozása:
https://www.szekesfehervar.hu/_upload/editor/2021/Onkormanyzat/ugyfelkapcsolati_es_szocialis_ellatas/10-2021__II_16___Veszhelyzeti_Szocialis_Biztonsag_Program.pdf
Veszélyhelyzeti Szociális Krízistámogatás Program pénzbeli ellátás szabályozása:
https://www.szekesfehervar.hu/_upload/editor/2021/Onkormanyzat/ugyfelkapcsolati_es_szocialis_ellatas/6_2021_02_01_rendelet_Vh_krizistamogatas_kihirdetett.pdf
2020. március 16. hétfőtől – legalább a következő héten – az önkormányzati óvodák és bölcsődék ügyeleti rend alapján fognak működni az alábbiak szerint:
A szakmai konzultációk alapján nyomatékosan kérek minden szülőt, hogy aki megteheti, ne vigye hétfőtől óvodába és bölcsődébe gyermekét.
Kérjük, hogy a gyermekek otthon tartásának mérlegelésekor legyenek tekintettel az időskorúak fokozott védelmére irányuló ajánlásokra is. Azaz, amennyiben arra lehetőség van, a gyermekek felügyeletét a következő hetekben ne a 60 év feletti nagyszülők lássák el.
Szeretném felhívni a figyelmet arra, hogy csak egészséges gyermek mehet közösségbe. Kérjük a szülők együttműködését, hogy betegségtüneteket mutató gyermekeket semmiképpen ne vigyenek közösségbe!
Fontos, hogy az intézményeknek joguk van hazaküldeni azt a gyermeket, akinél bármilyen betegségtünetet észlelnek!
A kicsik fogadása és hazaengedése is ún. „zsiliprendszerrel” történik, hogy a szülők ne lépjenek be az intézményépületekbe.
Az elkövetkező egy hét tapasztalatait leszűrve – figyelemmel az operatív törzs és a Kormány időközben megszülető intézkedéseire – döntünk majd a további időszak működési rendjéről.
honlap: https://www.szekesfehervar.hu/hirek/kozlemenyek
Győr-Moson-Sopron megye - Győr
Óvodák:
Minden óvoda nyitva lesz március 8. hétfőn.
Keddtől (március 9.) pedig az igények felmérését követően a szükséges mennyiségű és elhelyezkedésű óvodában lesz biztosított az ügyelet. Az óvodák honlapján megtalálható az igénylőlap, melyet kitöltve, folyamatosan várnak a szülőktől!
Az alábbi 3 lehetőség közül lehet választani az igénylőlapon:
– ügyeletet és étkeztetést is igényel
– csak étkeztetést igényel
– sem ügyeletet, sem étkeztetést nem igényel
Bölcsődék:
Minden bölcsőde nyitva lesz, nem zárnak
Általános iskolák:
Minden általános iskolában biztosított lesz a gyermekfelügyelet, kérjük a szülőket jelezzék az iskola felé az igényt, ha még nem tették meg.
2020. március 16-tól az önkormányzati, egyházi, alapítványi fenntartású intézményekben a bölcsődei és óvodai ellátás átmenetileg szünetel. Ezen időszak alatt kizárólag gyermekfelügyeletet biztosítunk azok számára, akik semmilyen formában nem tudják megoldani gyermekük felügyeletét.
A gyermekfelügyelettel kapcsolatos további tudnivalók:
Tekintettel arra, hogy a GYES-en, GYED-en lévő szülők meg tudják oldani bölcsődés, óvodás korú gyermekeik felügyeletét, gyermekeiket átmenetileg óvodai, bölcsődei közösségbe nem vihetik.
Az intézményeink nem fogadják azokat a gyermekeket, akik, vagy akiknek szülei, vagy velük egy háztartásban élő hozzátartozójuk az elmúlt két hétben külföldön tartózkodott.
A lázas beteg gyermek, vagy akivel közös háztartásban lázas személy él, nem jelenhet meg az óvodákban, bölcsődékben, amennyiben mégis megjelenik, és ezt az állapotot az intézmény dolgozói észlelik, a gyermek hazaküldéséről haladéktalanul intézkedhetnek.
Ahhoz, hogy az önkormányzati ellátások szervezhetők legyenek, minden szülőtől nyilatkozatot kérünk azzal kapcsolatban, hogy az elkövetkezendő napokban milyen ellátási formákra tart igényt.
A nyilatkozat elérhető innen: http://hirek.gyor.hu/cikk/dr_dezsi_csaba_andras_polgarmester_kozlemenye.html
Hajdú-Bihar megye – Debrecen
Debrecen polgármestere Debrecen város közigazgatási területén – fenntartóra való tekintet nélkül – valamennyi bölcsődei és óvodai ellátást végző intézmény esetében rendkívüli szünetet rendelt el 2020. március 16-tól, visszavonásig terjedő időtartamra.
Gyermekfelügyeletet a bölcsődék és az óvodák szervezésében biztosítják, erről minden bölcsőde és óvoda tájékoztatást ad a szülőknek. A közétkeztetést megszervezik, és a kijelölt intézményeknél lehet átvenni „elhordásos” formában egyszer használatos edényben.
Információt találhatnak Debrecen Város honlapján www.debrecen.hu az alábbi fülek alatt:
- Papíralapú ügyintézés
- Városháza
- Gondoskodó város
A Debreceni Önkormányzat szociális osztályának telefonszáma: +36 52 517-750
2020. március 18-tól, szerdától 3 információs telefonvonal lép életbe , mely megjelenik a sajtóban, a honlapon, a Hajdú-Bihari Naplóban.
A DEBRECEN VÁROSI SEGÉLYALAPRÓL
• Aki adományozni szeretne, az munkanapokon 08.00 és 16.00 óra között a következő telefonszámon érdeklődhet: +3652/511-470
A KORONAVÍRUSSAL KAPCSOLATOS TELEFONOS ÜGYFÉLKÖZPONT ELÉRHETŐSÉGEI
• +3652/517-768
• +3652/517-614
• +3652/517-631
Heves-megye – Eger
Polgármesteri hivatal ügyfélfogadás rendje:
https://www.eger.hu/hu/varos/koronavirus-informacio/ugyintezes-veszelyhelyzet-idejen
Az önkormányzati ügyfélfogadás általános rendje:
Hétfő 13.00-16.00 óráig
Szerda 8.00-12.00 óráig és 13.00-17.00 óráig
Péntek 8.00-12.00 óráig
Általános ügyfélfogadási időtől eltérő ügyfélfogadási rend:
a) Adóigazgatási és szálláshely üzemeltetési tevékenységgel összefüggő ügyekben a Kormány által kihirdetett veszélyhelyzet megszűnéséig kizárólag elektronikus úton, ügyfélkapun keresztül történik ügyfélfogadás;
b) A Polgármesteri Hivatal Jogi és Hatósági Iroda Szociális Csoportja feladatkörébe tartozó ügyekben a Kormány által kihirdetett veszélyhelyzet megszűnéséig:
Szerda: 8.00-12.00 óráig és 13.00-17.00 óráig
A Hivatal ingyenes zöld száma: 80/200 882
A Hivatal központi száma 36/ 523-700
Szociális és gyermekjóléti intézmények
Egri Szociális Szolgáltató Intézmény Eger Kertész u. 3.
honlap: http://www.eszszi.hu/
Gyermekjóléti és Bölcsődei Igazgatóság 3300 Eger, Arany J. út 20/a
honlap: www.gyermekjoleteger.hu
Jász-Nagykun-Szolnok megye– Szolnok
http://covid.szolnok.hu/eletbe-leptek-a-szigoritott-vedelmi-intezkedesek/
napi aktuális hírek: https://www.facebook.com/szolnokponthu
Egészség és családügyi osztálya: +36 56 503-486
http://info.szolnok.hu/polgarmesteri-hivatal-m3/human-igazgatosag--egeszseg-es-csaladugyi-osztaly-n1663
Szociális Támogatások osztálya: +36 56 503-584
http://info.szolnok.hu/polgarmesteri-hivatal-m3/human-igazgatosag--szocialis-tamogatasok-osztalya-n1672
Egyesített Szociális Intézmény zöld száma, a koronavírussal kapcsolatosan hívható zöldszám: +36 80 620-002
A számot elsősorban az idős, egyedülálló, segítségre szoruló, Szolnokon élő lakosok hívják. Az alapvető élelmiszerek beszerzésében, gyógyszerek felíratásában és kiváltásában tudnak segíteni.
E-mail cím: [email protected]
http://covid.szolnok.hu/covid-19-hirek/ oldalon koronavírus információkat találhatnak.
A koronavírussal kapcsolatban információkat találnak még ezen a címen: info.szolnok.hu/koronavirus
Komárom-Esztergom megye - Tatabánya
Központi telefonszám: 06 34 515-700
Tatabánya Város honlapja: www.tatabanya.hu
Tatabánya Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala
Cím: 2800 Tatabánya, Fő tér 6.
Ügyfélszolgálati információ: 34/515-730
Véleményvonal: 34/515-799
Naprakész információk koronavírussal kapcsolatban a városi Facebook oldalon: https://www.facebook.com/tatabanya.hu/ és a honlapon a Hírek menüpontban: https://tatabanya.hu/hireink
Polgármesteri hivatal és szakirodák elérhetősége
https://tatabanya.hu/hireink/1826-Ugyintezes-csak-telefonos-egyeztetes-utan?fbclid=IwAR15840ie99IbI0IxGJ7WSlpRzP8vD-xAk1_bQon65Zqj_UhE8rejGEVqk8
A járványügyi szigorítások miatt a közigazgatásban is korlátozások lépnek életbe március 8-án, hétfőtől.
Tatabánya MJV Polgármesteri Hivatalánál és Önkormányzatánál az ügyintézésre csak telefonos egyeztetést követően van lehetőség. A halaszthatatlan ügyekben az alábbi telefonszámokon kérhető tájékoztatás:
• városüzemeltetési ügyek: (34) 515-753
• hatósági ügyek: (34) 515-730 [email protected], elektronikus kapcsolattartás: https://epapir.gov.hu KRID:405049904
• birtokvédelem: (34) 515-787
• kereskedelem, iparigazgatás: (34) 515-750
• hagyaték:(34) 515-749 és (34) 515-789
• címnyilvántartás:(34) 515-774
• termőföld kifüggesztés: (34) 515-774
• hulladék, állattartás, kút: (34) 515-764
• ingatlan közvetítői névjegyzék:(34) 515-741
• talált tárgyak: (34) 515-749 és (34) 515-789
• közigazgatási szankciók: (34) 515-741
• anyakönyvi ügyek: (34) 313-784, (34) 304-852, (34) 511-930, (34) 511-931
• szociális ügyek: települési támogatás, gyermekvédelem, köztemetés stb.: (34) 515-762, (34) 515-767, (34) 515 -775
• hibabejelentés, műszaki problémák (GAMESZ): (34) 515-743
• lakáspályázat:(34) 515-760
• bérkertek: (34) 515-754
• bírósági, végrehajtás: (34) 515-782
• lakásbérlet: (34) 515-760, (34) 515-700/347
• jövedelemigazolás, lakbértámogatás: (34) 515-760, (34) 515-782, (34) 515-700/347
• egyéb lakásügyek: (34) 515-761
• adóügyek: (34) 515-700, Fax:(34) 515-704 [email protected]
Az elektronikusan beküldhető űrlapok elérhetők az e-önkormányzat portálon: https://ohp-20.asp.lgov.hu/nyitolap, illetve elektronikus ügyintézés azokban az ügytípusokban, melyekben űrlapot nem rendszeresítettek: https://epapir.gov.hu
• helyi iparűzési adó, adóigazolás: (34) 515-708, (34) 515-759
• építményadó, gépjármúadó, telekadó: (34) 515-709, (34) 515-700/125. mellék
• átvezetési kiutalási kérelem: (34) 515-711
• adóbehajtás: (34) 515-772, (34) 515-726
• adóellenőrzés: (34) 515-788
• főépítészi ügyek: (34) 515-728 [email protected]
• településrendezés: Településszerkezeti Terv, Helyi Építési Szabályzat, Szabályozási Terv; szakhatósági állásfoglalások (34) 515-727
• településképi véleményezés: konzultáció, bejelentés, településképi vélemény kérés; hatósági bizonyítvány: (34) 515-700/370
• projektek, köztéri szobrok, értékvédelem, helyi védelem: (34) 515-700/370.
A kirendeltségeken az ügyfélfogadás a kihirdetett veszélyhelyzet idején szünetel. Az ügyfélszolgálati helyiségekben csak azok az ügyfelek tartózkodhatnak, akiknek az ügye intézés alatt áll.
Komárom-Esztergom megye - Oroszlány
A gyerekétkeztetést a Polgármesteri Hivatal koordinálja:
honlap: www.oroszlany.hu/hivatalok/polgarmesteri-hivatal
telefonszám: 06-34-361-444 – Kissné Zsuzsika
Bölcsődés, óvodás és iskolás korú gyermekeknek a lakcímükre viszik az ebédet.
Az óvodai ügyelet van folyamatos, az ott tartózkodó gyerekek az óvodában esznek.
Új rászoruló esetén a Polgármesteri Hivatal előtt kihelyezett nyomtatványt kell kitölteni, be kell dobni a postaládában és a szociális osztály ezt elbírálva állapítja meg a rászorultságot, és az ingyenes étkezést.
Nógrád megye – Salgótarján
Polgármesteri Hivatal
Elérhetőségek:
Salgótarján Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala
Cím: 3100 Salgótarján, Múzeum tér 1.
Telefonszám: +36 32 417-255
Fax: +36 32 310-838
Ügyfélfogadási rend
https://www.salgotarjan.hu/?p=11532
Rendkívüli település támogatás
https://www.salgotarjan.hu/?p=10749
Tájékoztató vállalkozásfejlesztési programokról
https://www.salgotarjan.hu/?p=10647
Önkormányzati segítség fogyatékkal élők számára
Tájékoztatjuk azokat a fogyatékkal élő salgótarjáni lakó- vagy tartózkodási hellyel rendelkező állampolgárokat, akik a veszélyhelyzet időszakában támogatásra szorulnak, vagy olyan helyzetbe kerülnek, mikor támogatásra lehet szükségük (pl. gondozó családtag betegsége, vagy karantén fennállása) erre vonatkozó igényüket hétköznap 8.00 órától 14.00 óráig a 06/32/431-349 telefonszámon jelezhetik.
Munkalehetőségek: https://www.salgotarjan.hu/?page_id=15
A Salgótarjánban és a város környékén működő, 50 főnél több alkalmazottat foglalkoztató cégek álláshirdetéseit a város önkormányzata ezen az oldalon díjmentesen közzéteszi.
Akiket a Nógrád Megyei Kormányhivatal Salgótarjáni Járási Hivatala Népegészségügyi Osztálya vagy a Nógrád Megyei Kormányhivatal Népegészségügyi Főosztálya Salgótarján közigazgatási területén járványügyi megfigyelés alá (karantén) helyezett, és saját ellátásuk (bevásárlás) másképpen nem megoldható – a járványügyi megfigyelés időtartama alatt – hétköznap 8.00 órától 16.00 óráig az alábbi telefonszámon kérhetnek segítséget: 06/20-770-6464 (Komkáné Feledi Viktória).
Házi Karantén Rendszer alkalmazás használata
https://www.salgotarjan.hu/?p=11541
Pest megye - Budaörs
Budaörsi Polgármesteri Hivatal Szociális és Egészségügyi Irodája látja el az önkormányzat valamint a jegyző hatáskörébe tartozó szociális ellátási formák, illetve szolgáltatások, valamint a gyermekvédelem feladatait. Itt kerülnek elbírálásra a pénzbeli és természetbeni ellátások iránti kérelmek:
vezető neve: Kövesdi Gabriella, irodavezető
telefonszám + 36 (23) 447-933
postai cím 2040 Budaörs, Szabadság út 134.
e-mail: [email protected], [email protected]
Állandóan frissülő Szociális Kalauz 2020: https://www.budaors.hu/?module=banners&action=redirect&bid=655
Somogy megye - Kaposvár
Jelentkezzen önkéntesnek, segítsen idős és krónikus beteg polgártársainknak!
Összefogással ismét győzhetünk a vírussal szemben!
Jelentkezés: [email protected]
Így járulhat hozzá a koronavírus elleni küzdelemhez:
Az adományokat az alábbi, az OTP Banknál vezetett számlaszámra várjuk:
11743002-15398006-13160001
Ingyenes lelkisegély szolgálatok elérhetősége:
116-123 (vezetékes és mobil telefonról, éjjel-nappal), vagy 06-80-505-503 (csak vezetékes telefonról, este 6-tól reggel 6-ig)
Ha kérdése van vagy segítségre van szüksége, HÍVJA A ZÖLD SZÁMOKAT!
+36 80 277 455
+36 80 277 456
Kaposvár önkormányzata továbbra is biztosítja a közétkeztetést a közoktatásban résztvevő általános- és középiskolás diákok részére.
Ugyanakkor ennek feltétele az, hogy a szülőknek a rendkívüli helyzetre való tekintettel jelezniük kell a Humánszolgáltatási Gondnokságnak, ha továbbra is igénylik a közétkeztetést.
A rendeléshez szükséges a gyermek neve, az intézmény, ahová jár, valamint az osztály megjelölése. Amennyiben speciális étkezési igények merülnek fel (allergia, érzékenység stb..), azt szintén jelezzék a gondnokság részére!
Igényüket leadhatják az alábbi telefonszámokon és email címeken:
Üzenetrögzítős, 24 órában hívható telefonszám: 06-82/511-244
Mobil: +36-70/967-6796; +36-70/967-6777; +36-70/953-0410
E-mail: [email protected]
Ha nem jelzik igényüket, úgy gyermekük nem fog étkezésben részesülni!
Az elkészült egytálételeket 11 óra és dél között vehetik át a tanulók a saját iskolájuk éttermében. Az ételt egyszer használatos műanyag dobozban fogják megkapni.
Amennyiben a már megrendelt étkezésen változtatni kívánnak, vagy mégis meg kívánják rendelni a szolgáltatást, úgy azt előző nap 10 óráig kell jelezniük a fenti telefonszámok valamelyikén!
honlap: https://koronavirus.kaposvar.hu/
Szabolcs - Szatmár - Bereg megye - Nyíregyháza
telefonos információ: +36 42 524 524
honlap: http://varoshaza.nyiregyhaza.hu/?jjj=1584453787756
ügyfélfogadási rend: https://www.nyiregyhaza.hu/ugyfelfogadasi-rend
Friss információk: https://www.facebook.com/nyiregyhazamjv
Tolna megye - Szekszárd
Honlap: https://szekszard.hu/hu/polgarmesteri-hivatal/elerhetoseg
Hasznos információ: https://szekszard.hu/hu/polgarmesteri-hivatal/felhivasok-aktualitasok
Szekszárd Megyei Jogú Város Önkormányzata biztosítja minden szekszárdi tanuló részére az intézményi gyermekétkeztetést úgy, hogy 11.00 és 13.00 óra között lehetővé teszi az ebéd saját éthordóban történő elvitelét abból az iskolából, amelyikben a tanuló eddig is étkezett. Azok a gyermekek, akik részére az iskola a kormányhatározat alapján kiscsoportos felügyeletet biztosít, a szokásos módon étkezhetnek az iskolában, részükre az étkeztetés biztosított.
Az étel elvitelére – március hónapra befizetett térítési díj esetén is - csak akkor van lehetőség, ha a szülő az erre vonatkozó igényét telefonon vagy e-mailben a gyermek nevének, iskolájának és osztályának megjelölésével az első elviteli időpontot megelőző nap de. 9.00 óráig bejelenti. (Igénylés hiányában a már megfizetett térítési díj elszámolásra/visszatérítésre kerül).
Igénybejelentés:
Szekszárdi Garay János Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola, Szekszárdi Garay János Gimnázium, Szekszárdi I.Béla Gimnázium, Kollégium és Általános Iskola, PTE Egészségügyi és Szociális Szakképző Iskola és Kollégium tanulói:
telefon: +36 20 274 3410
Szekszárdi Babits Mihály Általános Iskola, Szekszárdi Baka István Általános Iskola, Szekszárdi Dienes Valéria Általános Iskola, EGYMI Általános Iskolája (Szivárvány Iskola) tanulói:
telefon: +36 20 274 3243
Szekszárdi Szakképzési Szakképzési Centrum Ady Endre Szakképző Iskolája és Kollégiuma tanulói
telefon: +36 20 274 3534
VAGY
Bármely fenti intézmény tanulói
e-mai: [email protected]
telefon: +36 74 504 169
honlap: https://szekszard.hu/hu/hirek/kiemelt-hirek/az-etel-kiszallitasarol-gondoskodik-az-onkormanyzat
Vas megye - Szombathely
Honlap: https://m.szombathely.hu/onkormanyzat/koronavirus-info/
A koronavírus idején hívható legfontosabb telefonszámok:
- alapvető élelmiszerek, gyógyszer bevásárlása, melegétel igénylése, hétfőtől péntekig, 8.00 és 12.00 óra között: 94/505-429;
- krízistámogatás igénylésével kapcsolatos tájékoztatás: 94/520-324, 94/520-157, 94/520-139, 94/520-259;
- koronavírus ismert tüneteinek észlelése esetén: a háziorvosa vagy az ügyelet telefonszáma, vagy a 06-80-277-455 vagy 06-80-277-456;
- házhozszállítás a piacról, rendelés felvétel 7.00 -10.00 óra között: 06-20-503-8559.
Naprakész információk:
a honlapon: https://www.szombathely.hu/onkormanyzat/koronavirus-info/ és a város Facebook oldalán: https://www.facebook.com/szombathely.hu
Intézkedések összefoglalója
A koronavírus-járvány miatti önkormányzati intézkedések összefoglalója (folyamatosan frissül, alul a legújabbak): https://m.szombathely.hu/onkormanyzat/eddigi-intezkedesek/a-koronavirus-jarvany-miatti-onkormanyzati-intezkedesek-osszefoglaloja.18197/
Bevásárlás és étel házhoz szállítás
https://www.szombathely.hu/onkormanyzat/koronavirus-info/hazhoz-rendeles.18815/
Gyermek és felnőtt háziorvosok rendelési ideje 2021 januártól
https://www.vaol.hu/hasznos/igy-valtozik-a-gyerek-es-felnott-haziorvosok-rendelesi-ideje-szombathelyen-2021-tol-4494193/
Tájékoztatás - a koronavírus járvány terjedésének mérséklése érdekében szükséges intézkedésekről az ügyfélfogadás és az ügyintézés rendjére vonatkozóan
https://www.szombathely.hu/onkormanyzat/koronavirus-info/tajekoztatas-a-koronavirus-jarvany-terjedesenek-merseklese-erdekeben-szukseges-intezkedesekrol-az-ugyfelfogadas-es-az-ugyintezes-rendjere-vonatkozoan.19921/
Egyéb hasznos oldalak igényelhető támogatásokról (nem koronavírus specifikus)
Lakhatáshoz kapcsolódó kiadások viseléséhez nyújtott rendszeres települési támogatás – Fűtési támogatás:
https://m.szombathely.hu/ugyintezes/hivatali-ugyintezes/hivatali_ugyintezes_kapcsolodo_dokumentumok/lakhatashoz-kapcsolodo-kiadasok-viselesehez-nyujtott-rendszeres-telepulesi-tamogatas-futesi-tamogatas.2084/
Rendkívüli települési támogatás - Átmeneti támogatás:
https://m.szombathely.hu/ugyintezes/hivatali-ugyintezes/hivatali_ugyintezes_kapcsolodo_dokumentumok/rendkivuli-telepulesi-tamogatas-atmeneti-tamogatas.2083/
Rendkívüli települési támogatás - Rendkívüli szociális krízishelyzetre tekintettel nyújtott támogatás:
https://m.szombathely.hu/ugyintezes/hivatali-ugyintezes/hivatali_ugyintezes_kapcsolodo_dokumentumok/rendkivuli-telepulesi-tamogatas-rendkivuli-szocialis-krizishelyzetre-tekintettel-nyujtott-tamogatas.2088/
Rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény:
https://m.szombathely.hu/ugyintezes/hivatali-ugyintezes/hivatali_ugyintezes_kapcsolodo_dokumentumok/rendszeres-gyermekvedelmi-kedvezmeny.2100/
Veszprém megye - Veszprém
Az önkormányzatok kérésére a kormány döntése értelmében a bezárás idején is biztosított a gyermekfelügyelet, így keddtől Veszprémben is fogadják az óvodák és általános iskolák a gyerekeket 5 fős csoportokban.
Kérjük a kedves szülőket, hogy az intézmények honlapját figyeljék a friss információkért!
- A szülő, törvényes képviselő kérelmére az intézményvezető gondoskodik a gyermekek, tanulók napközbeni felügyeletének megszervezéséről
- Gyermekfelügyeletet csak a legszükségesebb esetben – különösen munkavégzés, védekezésben való részvétel – vegyék igénybe!
Időskorúak segítséget kérhetnek e-mailben is: [email protected]
vagy hívják a +36 20 432 5845 vagy +36 20 432 4170-es telefonszámot.
Az Önkormányzat információs vonala: [email protected]
Telefon: +36 20 279 7922 vagy a +36 20 271 8221
Pénzbeli felajánlás számlája: VMJV Önkormányzat, 11748007-15430001-17400000
– amit megelőzésre és a védekezés költségeinek finanszírozására fordíthat a város.
Az önkormányzat az alábbi telefonszámokon, email címeken és témákban nyújt segítséget:
A nehéz helyzetben a bizonytalanság a legrosszabb, ezért, ha segítségre, információra, iránymutatásra van szüksége, írjon a [email protected] címre, vagy hívja a +36 20/279 79 22 vagy a +36 20/271 82 21-es számot.
Az idősek a legveszélyeztetettebbek, ezért arra kérem őket, hogy ne hagyják el otthonaikat! Kérem, ha Ön időskorú és ellátása nem megoldott, jelentkezzen és segítünk! Ha Önnek időskorú rokona, szomszédja van, figyeljen rá, segítse őt, vásároljon be neki, szerezze be a gyógyszerét, illetve elfoglaltsága esetén ajánlja a figyelmébe a +36 20 432 58 45 vagy +36 20 432 41 70-es telefonszámot, vagy az [email protected] címet, amelyek révén fogadjuk a kéréseket, és gondoskodunk a segítségről!
A bajban jó érzés megtapasztalni, hogy összefognak az emberek, sok felajánlás érkezik a koronavírus okozta új feladatok megoldásában. Amennyiben úgy érzi, szívesen segítene az idősek mindennapi ellátásban, a bevásárlásban, a gyógyszerek beszerzésében, vagy bármilyen egyéb segítségnyújtásban, úgy jelentkezzen önkéntesnek, a [email protected] címen, vagy hívjon minket a +36 20 432 64 90 vagy a +36 20 432 61 45-ös számon.
honlap: https://www.veszprem.hu/veszpremieknek/hirdetmenyek/koronavirus
Zala megye - Zalaegerszeg
Itt kaphatok segítséget – Zalaegerszeg 2021. márc
Naprakész koronavírus hírek:
a város hivatalos Facebook oldalán: https://www.facebook.com/zalaegerszeghivatalosoldal/ és a honlapon: https://zalaegerszeg.hu/tart/index/352/Koronavirus_jarvannyal_kapcsolatos_informaciok
2020/2021. tanévben szünidei étkeztetés gyermekvédelmi kedvezményben részesülő, hátrányos helyzetű és halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek részére
https://zalaegerszeg.hu/dokumentum/34206/felhivasszoc_etkezes20202021_tanevevkozi202009.pdf
Tájékoztatás – Városi Ügyfélszolgálati Iroda (2020.11.03.) https://zalaegerszeg.hu/dokumentum/34343/20201031_Tajekoztato.pdf
A Városi Ügyfélszolgálati Irodában (Zalaegerszeg, Deák tér 3-5/C.) a vírushelyzetre való tekintettel, határozatlan ideig továbbra sem lesz személyes ügyfélfogadás.
Kérjük, hogy az ügyeiket elektronikusan, levélben vagy telefonon intézzék.
Elérhetőségek a cégek honlapján:
ZALAVÍZ Zrt. – víziközmű közszolgáltatás: www.zalaviz.hu
Városgazdálkodási Kft. – parkolással kapcsolatos ügyintézés: www.vgkft.hu
Zalai Közszolgáltató Nonprofit Kft. – hulladékgazdálkodás: www.zkn.hu
LÉSZ Kft. – önkormányzati ingatlankezelés: www.leszkft.hu